جدیدترین های آوین پرس
- طعم شیرین گیلاس اشنویه و رونق محلی
- استعفاء، برکناری، سرمایهگذاری؛ ۳ مَلِک در یک اقلیم نگنجد!
- مرگ یک دانشآموز؛ ابراز احساسات مسئولان و دیگر هیچ!
- سنجرخان کُرد در صداوسیما چگونه بازنمایی شد
- مسیر دشوار تا شهروندی!
- ماه رمضان و چند نکته!
- بررسی ادعای استاندار سابق آذربایجانغربی در رابطه با ۶.۸ درصدی شدن نرخ بیکاری استان
- تی.آر.تی فارسی؛ ظن دخالت یا حُسن مجاورت؟
- انتشار تصاویر مرگ؛ به چه قیمت؟
مستند مثلث مرگ؛ آنچه بر پرده بود
براین اساس فیلم بیستوچند دقیقهای «مثلث مرگ» ساخته «سجاد کریمی» را میتوان تلاشی خواند که سعی دارد در چارچوب «مستندی مشارکتی» روایتی از زندگی مردمان ساکن و محصور در میان سه کارخانه استحصال طلای تکاب را به تصویر بکشد که البته تاحدودی این رسالت را به سرانجام رسانیده اما نقدها و ایرادات ساختاری و محتوایی نیز به آن وارد است.
قصه پرغصه تاراج گادر؛ آتشی زیر خاکستر نهان است هنوز
افزایش سریع تراکم جمعیت و توسعه شهرها و میل سیری ناپذیر بشر به پول ازجمله عواملی است که سبب میشود تا میل سودجویان به برداشت غیرمجاز شن و ماسه و آسیبهای این موضوع افزایش یابد. بدین ترتیب رودخانهها که گنجینههای ارزشمند زندگی همه موجودات هستند، متأسفانه آماج دستبرد و تاراج مافیایی متجاوزان قرار میگیرند.
تحقق «توسعه پایدار» تنها در «پذیرش درونی» یکدیگرست
فلات بزرگ ایران نیز دارای تکثر قومی، مذهبی و دینی است که آن را به پدیدهای مستعد تحقیق مبدل نموده؛ این تنوع در ذات خود در جامعهای «عدالتمحور» میتواند فرصتی فرهنگی تلقی شود و هم میتواند در دیگر سوی، محملی برای تنش، واگرایی و درگیریهای قومی، مذهبی و دینی بوده و تبدیل به مسئلهای شود که برای حل آن و ارائهی راهکارهای تئوریک و عملگرایانه، لازم است تدابیر مناسبی و ظریف و پرهزینه حتی، اندیشیده شود